Меню

Невеликі поради у вирі великої кількості інформації))
Отже, почнемо: карантин — явище, звичайно несподіване з усіх боків, особливо в умовах технічного розвитку світу і великих досягнень людства. Але життя вносить свої корективи і за «законом жанру» – не питає на це дозволу. Отже, ми маємо плавно ( для збереження свого психологічного здоров’я) змінити темп та реалії сьогодення.
А сьогодення стосовно моделі: дитина-школа-батьки є наступним – усі школи перейшли на організацію освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання, яке можливе у двох варіантах: синхронне та асинхронне.
Перший варіант передбачає наявність онлайн спілкування між учнем й вчителем у реальному часі. Другий варіант — асинхронне навчання — воно передбачає спілкування через електронну пошту або соціальні мережі, зокрема Viber групи.
Таким чином до процесу залучені абсолютно всі : вчителі ( які повинні створити умови для якісного засвоєння матеріалу та перевірки домашніх завдань в нових умовах), діти ( які повинні перейти до іншої форми сприйняття матеріалу та виконання ДЗ в нових умовах) і батьки (які повинні долучитись до контролю за виконанням умов навчального процесу в з використанням технологій дистанційного навчання). Зазначу – важко всім!

Але тут у нас є і гарна новина : час карантину ми можемо використати не тільки для збереження здоров’я ( основне наше завдання) , а й для розвитку нових навичок – тайм менеджмент ( навичка планування справ).
Є маленькі поради, які у великій кількості друкують всі провідні спеціалісти, поміж яких ми оберемо найважливіші, що допоможуть плідно працювати та встигати відпочивати протягом цього часу. А головне — не втратити позитивного настрою!
Для дітей – учнів, а також дорослих на тимчасовому карантині:
• Перша: свій ранок починайте в звичний для вас час. Трохи більше поспати пропоную, як зазвичай, у вихідні дні.

• Друга: покладіть перед собою чистий папір, це буде ваш лист-план. Запишіть пункти плану на день, починаючи з важливого і потроху ідучи до другорядного. Починайте свій день З ВАЖЛИВОГО!

• Третя: на кожне робоче завдання виділяйте час для його виконання та для ОБОВ’ЯЗКОВОГО ВІДПОЧИНКУ (15-20 хвилин) між завданнями.
Четверта: виконуючи завдання, уважно читайте умови та користуйтесь короткими записами головних слів/думок. Це вам допоможе зосередитися на важливому в завданні. Якщо щось стало незрозуміло, не зволікайте. Лист або дзвінок другу/викладачеві стане в нагоді. Приємне спілкування та корисна порада допоможуть вирішити будь-яке завдання.
• П’ята: відмітьте у вашому листі-плані виконані важливі заплановані дії. Похваліть себе та приступайте до другорядних справ, до яких обовязково віднесіть читання гарної книги, перегляд цікавого фільму, заняння улюбленим хоббі тощо.
Також трохи окремо для батьків
Чого не варто робити:
• прямо «зараз» і «різко» починати виховувати, або «перевиховувати» своїх дітей. Це лише забере багато сил, здоров’я і часу та зіпсує відносини сім’ї в умовах тимчасової ізоляції. Памятаємо, про те, що Ви вже були дитиною, а Ваші діти ще не встигли бути дорослими, і в парі дорослий-дитина відповідальність за те, щоб «встояти на ногах» у складних умовах переважно на дорослому. Тому варто, як завжди, показати приклад;
• примушувати дітей «використовувати час з користю, не байдикувати», тобто робити те, що здається за потрібне вам. Варто пам’ятати, що завдяки бездіяльності великі ідеї, поховані в глибинному несвідомому, отримують шанс проникнути у свідомість та мати імовірність на реалізацію ( в умовах світу, який змінився за декілька місяців, вартість вміння самостійно мислити та приймати нестандартні рішення буде збільшуватись з шаленою швідкистю);
• зайвий раз «накручувати» випускників з питань ЗНО та вступу до ВИШів, безперервно нагадуючи, що це «один шанс» і « ти не можеш його втратити». До речі складати ЗНО не заборонено ні за віковими обмеженнями , ні за будь-якими обставинами ( хоч кожен рік);
• не слід переглядати безперервно фільми про віруси, хвороби, апокаліпсис, які лише підійматимуть рівень тривоги й страху. Краще подивитись комедію чи гарну кінематографічну «класику» з дітьми ( до речі, спитайте пораду у дітей, який фільм варто переглянути, розширте свій світогляд ))) А «під фільм» можна разом приготувати домашні смаколики або какао з печивом.

Що варто пам’ятати і робити:
• слід пам’ятати, що ізоляція — це стрес як для дорослих, так і для дітей;
• пояснити, що боятись — це нормально. Страх — емоція, яка дозволяє уберегти людину від життєнебезпечних вчинків.
Емоція страху — у парі з інтересом: надавши дитині інформацію про коронавірус, відповідно до її віку, ви зменшите її страх!
• щоб подолати негативні емоції, можна зробити « хвилинку крику», або «скриньку для крику» ( при цьому можна давати імена своїм «крикам», як імена циклонів та торнадо), або чкористатись комплексом фізичних вправ;
• підліткам варто допомогти розібратися в інформації, з якою вони стикаються, навчити визначати факти та фейки ( ви й самі не зчулитесь, як зрозумієте які у вас дорослі та розумні діти( і коли це вони так виросли??);
• розділити права та обов’язки кожного члена сім’ї на час карантину, незалежно від віку;
• сімейна ранкова спортивна вправа ( бажано особисто придумана для вашої родини – майже ритуал), допоможе зняти стрес і зменшити паніку.

Навчання під час карантину надає чимало гарних можливостей. Це і свобода планування власного часу, і більше відпочинку та креативу, і змога більше зануритися в ті предмети й галузі, які більше цікавлять дитину і «підігнати» теми, з яких дитина відставала.

Головне пам’ятати, що саме сім‘я закладає модель поведінки дитини на все життя. Вірус мине, карантин завершиться, школу теж дитина колись закінчить, але спогади, емоції і відчуття залишаться з нашими дітьми і підуть з ними у доросле життя! Бережемо здоров’я, дитинство і формуємо ціннісний підхід до життя в цілому!

Ваша Оксана Трифонівна Албул.